Monday 12 September 2011

SEMUA SISTEM DEMOKRASI MEMILIKI SIFAT KOMUNISME

Yelaaa.Com - Post#47


SEMUA SISTEM DEMOKRASI MEMILIKI SIFAT KOMUNISME
TERMASUK AMALAN DEMOKRASI DI MALAYSIA


PERUTUSAN EDITOR
  • Keperluan Asas Demokrasi dan Komunisme adalah orang-orang yang melakukan kerja untuk Pengeluaran mana-mana dalam Sistem dan Membuat Sistem yang Mengawal Jumlah Kelas Pekerja.
  • Hari ini di seluruh Dunia, Sistem Kapitalis dan Imperialis yang terhasil kepada eksploitasi Proletariat dan Petani Miskin di setiap Negara membangun dan eksploitasi ini membawa seluruh dunia ke arah Jenayah RASUAH dan KEGANASAN. 
  • Ia adalah sebab bahawa tiap-tiap Orang yang Kaya tidak dapat tidur pada malam hari kerana takut tidak di ketahui daripada Pengganas dan semua Manusia biasa tidak boleh tidur kerana takut untuk tidak ada pendapatan untuk hidup.
  • Orang Miskin sama ada Membenci atau Memuja Kapitalis dan penyalah-gunaan nasib mereka Kapitalis melihat orang-orang miskin seperti mesin yang boleh digunakan untuk membuat wang.
  • Kebanyakan orang cuba untuk mencapai apa juga dengan apa-apa kos dengan banyak kompromi, dan satu-satunya alasan untuk mencapai nya ialah dengan mengumpul wang yang banyak supaya mereka sampai ke dalam kedudukan yang tinggi untuk menyuruh orang-orang miskin sebagai sebagai alat dan jentera mereka menjana lebih banyak wang dan pendapatan.
  • Satu-satunya cara untuk membuat sistem yang aman untuk hidup, sistem, yang mengikut Prinsip-Prinsip Komunisme dan di mana tiap-tiap kerja mempunyai Kepentingan yang sama dan berkenaan dan di mana semua orang mempunyai Standard yang sama hidup dan jumlah yang sama mencari nafkah dan akhirnya di mana Motivasi untuk melakukan apa-apa kerja bergantung kepada Kepentingan Individu bukan kepada Keperluan.
  • Seperti yang kita tahu bahawa Prinsip Demokrasi dan Komunisme kedua-dua mencadangkan satu Sistem yang dikawal oleh Setiap Individu, sama ada dia adalah buruh, petani, kerja orang atau mana-mana pekerja teknikal teknikal atau bukan.
DEMOKRASI ALA KOMUNIS
Untuk apa-apa Demokrasi Sosialis (komunis) keperluan asas adalah seperti berikut:
  1. Jumlah Pemilikan Kerajaan Demokratik pada segala cara-cara pengeluaran, jentera dan rantaian bekalan permintaan.
  2. Jumlah Kepentingan dan Gaji Sama untuk setiap kerja-kerja yang bercorak fizikal dan mental dengan jumlah keselamatan yang sama kepada setiap individu.
  3. Pola Pendidikan yang sama dalam Setiap Bidang Pendidikan dengan Kawalan Kerajaan dan Pendidikan yang Sama dan Bebas kepada setiap Kanak-Kanak.
ADALAH TIDAK TEPAT UNTUK MENGATAKAN
  • Ia tidak sepatutnya di salah fahamkan bahawa KOMUNISME adalah Sekumpulan Orang yang di panggil Komunis, mengawal sistem tetapi ia hanya boleh menjadi seperti Demokrasi.
  • Beberapa definisi Komunisme mencadangkan bahawa Pemerintahan Diktator oleh Proletariat adalah perlu bagi Perlaksanaan Kesaksamaan. 
  • Tetapi ia tidak perlu kerana KOMUNISME boleh di laksanakan melalui Demokrasi, oleh kerana Demokrasi adalah Sistem Majoriti dan sebagai Proletariat sentiasa Majoriti supaya Demokrasi dan Komunisme yang amat di perlukan itu dapat Wujud untuk antara satu sama lain. 
  • Atau kita boleh mengatakan bahawa Komunisme adalah Definisi Struktur Sosial dan Demokrasi adalah Satu Cara untuk melaksanakan Struktur tersebut. 
  • Kita juga boleh menggambarkan Demokrasi dengan Komunisme sebagai Satu Sistem di mana semua orang-orang yang bekerja untuk Kapitalis, melakukan kerja dalam Sistem Kerajaan yang di miliki, yang di buat oleh Pengundi mereka sendiri. 
  • Dan dengan cara ini semua akan bekerja untuk masa depan yang lebih baik Negara, bukan untuk FAEDAH Peribadi mana-mana Pihak Kapitalis.
ANTARA KOMUNISME YANG LAIN
  • Demokrasi tidak boleh Wujud tanpa Komunisme kerana Jika Demokrasi tidak menyokong Komunisme, ia mesti membawa ke arah Kapitalisme dan akhirnya memusnahkan Prinsip Demokrasi dan Pemerintahan DIKTATOR Kapitalisme kekal. 
  • Ini adalah apa yang berlaku di kebanyakan Negara-Negara Demokratik dimana jika KOMUNISME tidak di laksanakan melalui Demokrasi, maka ia membawa ke arah Pemerintahan Diktator. Ia boleh di simpulkan bahawa Demokrasi adalah Infrastruktur Politik dan KOMUNISME adalah Satu Infrastruktur Sosial dan Ekonomi, dan kedua-dua ini tidak boleh di-laksanakan TANPA satu sama lain.
  • Di Masa akan datang apabila tiap-tiap orang yang di Muka Bumi ini akan di didik dan Memahami Apa yang patut dalam bentuk Sumber dan Hak-Hak, maka prinsip-prinsip hanya Komunisme akan di laksanakan di Seluruh Dunia dan di Dunia itu pula telah tidak ada sesiapa yang akan takut kepada Keganasan dan Jenayah kerana sudah tidak akan berada di sana. 
  • Dan Dunia yang akan menjadi Peringkat Akhir Pembangunan Manusia, seperti yang yang pernah di ramalkan oleh Marx mengenai KOMUNISME.
PENENTANG KOMUNIS ADALAH PEMEGANG SISTEM KOMUNIS
  • Mereka yang berdiri menentang KOMUNISME dan menentang Komunisme dalam Sistem Demokrasi adalah orang-orang yang secara langsung atau tidak langsung terlibat dalam Eksploitasi Proletariat dan Petani Miskin. 
  • Ini adalah kerana ramai orang yang mahu mengumpul banyak Wang untuk Hidup Mewah dengan membazirkan sumber-sumber yang di hasilkan melalui kerja keras Proletariat dan Petani.
  • Jika kita membazirkan mana-mana Sumber dalam menikmati kemewahan, itu bermakna ia adalah eksploitasi tenaga pekerja (petani) yang di-hasilkan melalui kerja keras.
  • Adakah Pembangunan Ekonomi bermakna bahawa Negara hanya perlu menjana lebih banyak Perniagaan dan Industri, manakala masih 70-80% daripada PENDUDUK yang lain hidup di bawah Paras KEMISKINAN. 
  • Bukan kah Tanggungjawab Sistem Demokrasi juga bekerja untuk PEMBANGUNAN Penduduk yang hidup di bawah Paras Kemiskinan? 
  • Kita harus faham bahawa Demokrasi tidak boleh hidup tanpa Komunisme dan Eksploitasi tidak boleh dihentikan tanpa Kesaksamaan.
  • Jadi adakah Sistem DEMOKRASI itu 100% DEMOKRATIK???.....
CONTOH PENTADBIRAN KOMUNISME DALAM NEGARA MALAYSIA
PERTAMA
  • Semua Kementerian-Kementerian telah di letakkan di bawah KUASA Pejabat Perdana Menteri (PMO) yang pula di ketuai oleh Menteri-Menteri yang di lantik secara khusus oleh Perdana Menteri
  • Dimana Pejabat Perdana Menteri ini MENGUASAI kesemua SISTEM POLITIK dan EKONOMI di dalam Pentadbiran Kerajaan secara MUTLAK.
  • Dengan memberi sedikit Ruang Kuasa kepada Menteri-Menteri di semua Kementerian yang pula telah di pecah-pecahkan dari Kementerian yang Asal supaya Kuasa Menteri di Kementerian tersebut tidak Kukuh dan dapat di Kawal dengan Mudah di bawah PMO
  • Dan Pihak kerajaan melalui Kuasa Perdana Menteri MENGGABUNGKAN Kuasa-Kuasa Parlimen Perlembagaan Persekutuan dan Kuasa Kehakiman di bawah Kuasa Perdana Menteri dan langkah ini telah menghilangkan KEWIBAWAAN Sistem Keadilan dan Kehakiman DI DALAM NEGARA DEMOKRASI BERPARLIMEN. 
KEDUA
  • Kebanyakan semua Syarikat-Syarikat Milik Negara (GLC dan GLIC) di bawah Kerajaan PERSEKUTUAN telah DI SWASTAKAN dengan Pihak Kerajaan memegang EKUITI UTAMA melalui KHAZANAH NASIONAL yang di bawah  Kuasa KEMENTERIAN KEWANGAN
  • Dan Pihak Kerajaan melantik Pihak-Pihak yang BERSEKUTU untuk menjalankan Syarikat-Syarikat Milik Kerajaan itu yang bukan di dasarkan kepada KEPENTINGAN DANA RAKYAT tetapi di lakukan untuk Kepentingan Politik.
KETIGA
KONSEP RAKYAT DI DAHULUKAN PENCAPAIAN DI UTAMAKAN
  • Adalah berasal daripada Teori Ekonomi Konsep Kristian yang Asal yang di mulakan dalam Era 1800an  dan ini memberikan Teori Komunis yang Unik dan tidak begitu menurut Ajaran Kristian serta Saintifik.
  • Kemudian apabila Russia menerima-pakai nya dan menjadi Satu Kuasa Politik, ia memaksa Barat untuk menggunakan Kaedah Ekonomi Kapitalisme
  • Akibat nya semasa Perang Dingin, Pihak Barat adalah pengamal Demokrasi-Kapitalisme terhadap komunisme. Ia memaksa Pengadunan Teori Politik dengan Teori Ekonomi yang telah menjadi mercu tanda Era Perang Dingin.
KAEDAH NYA - Idea bahawa 'Rakyat Didahulukan"
  1. Ideologi nya bahawa Rakyat harus menguasai Kerajaan.
  2. Ideologi nya bahawa Kerajaan itu adalah untuk Rakyat dan Bukan nya untuk Orang-Orang yang Berkuasa.
  3. Rakyat adalah Pihak Berkuasa dan menghapuskan Kuasa Mutlak Pihak Berkuasa.
  4. Kerajaan adalah Hak bagi Masyarakat di mana semua Rakyat di-layan sama melalui Slogan Konsep 1MALAYSIA.
  5. Ini semua adalah Unsur-Unsur Teori Sistem KOMUNIS dalam Sistem Demokrasi yang di amalkan oleh Pihak Barat seperti yang di lakukan oleh Amerika Syarikat yang kini di guna-pakai di dalam Pentadbiran Najib Razak.
ADALAH TIDAK MUSTAHIL
  • Untuk Pihak Pentadbir Negara melalui Peranan Perdana Menteri dan Anggota PMO yang mengawal-selia HAL-HAL Politik dan Ekonomi Negara untuk MELAKUKAN PELBAGAI DRAMA melalui KENAIKAN-KENAIKAN Harga Barangan dan Perkhidmatan Pengguna secara BERSISTEMATIK.
  • Seperti yang di lakukan di dalam PENARIKAN BALIK SUBSIDI untuk MINYAK MENTAH & BAHAN API dan LETRIK yang telah mengakibatkan kenaikan SEMUA JENIS KOS-KOS OPERASI di dalam NEGARA.
  • Dan yang terkini ialah "Pembuangan" SERVICE CHARGE sebanyak 6% terhadap Penggunaan Telefon PREPAID oleh Operator TELCO kepada PENGGUNA yang di bawah RESTU PMO.
  • Drama-Drama seperti itu amat mudah di lakukan oleh Pentadbir Negara kerana Orang-Orang yang terlibat dengan (contoh) TELCO adalah "Orang-Orang" yang Bersekutu dengan Pihak Kerajaan.
  • Hanya mereka perlu MENENTUKAN MASA-MASA untuk BILA sesuatu PERLAKSANAAN itu harus di lakukan dan bagaimana DRAMA yang harus di ketengahkan.
CIRI-CIRI KERAJAAN DEMOKRASI YANG BERSIFAT KOMUNIS
  1. Menguasai Semua Titik Pandangan dan Memaksa Rakyat untuk Menjiwai nya
  2. Orang-Orang Berkuasa Sangat mempunyai Kuasa.
  3. Kerajaan Mengawal semua Perkara dan Ia pada mula nya atas dasar melakukan apa yang ia mahu.
  4. Perubahanan terpaksa di lakukan kepada Rakyat dan tidak ada ruang untuk Rakyat untuk mengelakkan nya.
  5. Pemantauan yang Kuat serta Menyeluruh terhadap Ketaatan Rakyat di dalam mematuhi Arahan kerajaan.
  6. Setiap Arahan Pihak Berkuasa kan MENGATASI semua FAHAMAN dan ETIKA AGAMA yang di Anuti oleh Rakyat.
Editor

No comments:

Post a Comment